🎠🐻🐼Karuzele, pałąki edukacyjne, wiszące misie...dużo się dzieje nad głowami maluchów. Zalet mają wiele:
👍zabawiają,
👍pomagają w utrzymaniu kontroli wzrokowej,
👍stymulują do utrzymania symetrii ciała,
👍aktywizują ruchowo.
Ale czy wiecie, że mogą również negatywnie wpływać na rozwój ruchowy dziecka❓
To w końcu zawieszać je czy nie❓
Haczyk tkwi w szczególe- mianowicie w sposobie ich powieszenia🙆
Co możemy zrobić źle❓
❄️Wieszanie na wprost oczu lub na wysokosci czoła/czubka głowy. To bardzo częsty bład rodziców. Powoduje to kierowanie oczu do gory, za oczami zaś, odgina się cała główka. Może to wpływać na wykształcanie nieprawidłowych wzorców ruchowych, wydłużać i osłabiać mięśnie brzuszka, a także działać na niekorzyść w momencie kiedy mamy do czynienia z maluchem prężącym się😢
❄️Zbyt niskie zawieszenie zabawki. Zbyt niskie czyli takie, które pozwala dziecku na swobodne chwytanie i pociąganie elementów zabawki. Wyciąganie rączek do zabawki, trącanie jej oraz próby chwytu są jak najbardziej wskazanymi aktywnościami. Kłopoty zaczynają się w momencie, kiedy mały człowiek chwyta i ciągnie zabawkę do siebie. Tym sposobem, znowu "wchodzi" w nieprawidłowy wzorzec. Podstawową funkcją rąk jest podpór, a żeby był podpór trzeba umieć pchać. W momencie kiedy maluch uczy się funkcji odwrotnej (ciągnięcia) może mieć problemy z leżeniem na brzuszku, utrzymaniem podporu, pełzaniem, raczkowaniem. Często za to podczas leżenia na brzuchu prezentować będzie pływanie.
👍zabawiają,
👍pomagają w utrzymaniu kontroli wzrokowej,
👍stymulują do utrzymania symetrii ciała,
👍aktywizują ruchowo.
Ale czy wiecie, że mogą również negatywnie wpływać na rozwój ruchowy dziecka❓
To w końcu zawieszać je czy nie❓
Haczyk tkwi w szczególe- mianowicie w sposobie ich powieszenia🙆
Co możemy zrobić źle❓
❄️Wieszanie na wprost oczu lub na wysokosci czoła/czubka głowy. To bardzo częsty bład rodziców. Powoduje to kierowanie oczu do gory, za oczami zaś, odgina się cała główka. Może to wpływać na wykształcanie nieprawidłowych wzorców ruchowych, wydłużać i osłabiać mięśnie brzuszka, a także działać na niekorzyść w momencie kiedy mamy do czynienia z maluchem prężącym się😢
❄️Zbyt niskie zawieszenie zabawki. Zbyt niskie czyli takie, które pozwala dziecku na swobodne chwytanie i pociąganie elementów zabawki. Wyciąganie rączek do zabawki, trącanie jej oraz próby chwytu są jak najbardziej wskazanymi aktywnościami. Kłopoty zaczynają się w momencie, kiedy mały człowiek chwyta i ciągnie zabawkę do siebie. Tym sposobem, znowu "wchodzi" w nieprawidłowy wzorzec. Podstawową funkcją rąk jest podpór, a żeby był podpór trzeba umieć pchać. W momencie kiedy maluch uczy się funkcji odwrotnej (ciągnięcia) może mieć problemy z leżeniem na brzuszku, utrzymaniem podporu, pełzaniem, raczkowaniem. Często za to podczas leżenia na brzuchu prezentować będzie pływanie.
Gdzie zawiesić aby wspomagać rozwój❓
👍Proponuję nad bioderkami, na takiej wysokości, aby dziecko podnosząc nóżki mogło stopami potrącić zabawkę. Zaktywizuje to nóżki i mięśnie brzuszka, a ponadto pomoże utrzymać główkę w symetrii.💪👍
👍Proponuję nad bioderkami, na takiej wysokości, aby dziecko podnosząc nóżki mogło stopami potrącić zabawkę. Zaktywizuje to nóżki i mięśnie brzuszka, a ponadto pomoże utrzymać główkę w symetrii.💪👍
📢📬😃
Komentarze
Prześlij komentarz